Lyckliga jag

Asslatjejerna / 09 December, 2013 - 21:51 / Vardag

Hejsvejs! Är nu hemkommen efter en eftermiddag i stallet och har hunnit att äta lite innan jag hamnade här. Man är ju aldrig trött på kvällen, men det kommer på morgonen minsann 
 
Idag började jag med att longera Dunört lite på banan. Var ju någon decimeter snö iallafall vilket gjorde det hela lite jobbigare men samtidigt bra eftersom det bidrog till ett mjukare underlag. Efter ett par varv i lina släppte jag henne lös. Hon började med att springa några varv själv och jag lät henne hållas. Så småningom tog jag in henne på volten genom kroppspråket och då gick det hur enkelt som helst att hålla både trav och galopp. Jag longerade inte alls mycket utan mestadels för att prova hur hon fungerade. Istället lekte vi lite följa John. Hon skulle gå efter mig oavsett tempo, stanna när jag stannade och svänga när jag gjorde det. Hon följde minsta vink och hon är verkligen rolig att jobba med! Nästa gång ska vi prova på lite mer utmanande moment och kanske också sitta upp utan utrustning. Det beror helt på hur vi ligger i fas!
 
På lektionen hade jag sedan Embla, som var något bättre idag än igår. Absolut mer lyhörd men fortfarande lite kantig att rida. Hur som helst var det perfekta övningar för henne då vi jobbade studs och upphöjda cavaletti på böjt spår. Det fick hästarna att verkligen komma under sig och jobba igenom hela kroppen. Hur bra som helst för Embla som är lite stel och osmidig och behöver aktivera bakbenen mera. Detta ska absolut göras oftare!
 
Alltså... Halvlång ruffsig man åt alla håll och hö i facet, kan man bli charmigare...? 
Postat av: Gojjan

Vilken fin bild! :)


Ps. Var gärna med i veckans blogg som avgörs på Onsdag!
http://gojjan.blogg.se/2013/december/veckans-blogg-3.html#comment

2013-12-09 @ 21:57:26
URL: http://www.gojjan.blogg.se
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

sv; jaa <3 känns så himla kul :)

2013-12-09 @ 22:32:42
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Åh vad kul! Visste inte att ni höll på med sånt där "o-traditionellt" ^_^

2013-12-09 @ 22:59:10
URL: http://neapocalypse.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: