Sorry Embla men vi måste!

Asslatjejerna / 08 December, 2013 - 10:00 / Vardag

Nu har Embla fått upp ett hönät i boxen och ska förmodligen få ordning på allt som har med mat och göra. Mitt mål i ridningen är ju att få ner henne några kilo och det gör tyvärr inte så stor nytta om hon vräker i sig mängder av mat stup i kvarten. Det verkar liksom inte finnas någon hejd på det hela haha!
 
Nu är ju såklart inte det avgörande faktorn på varför vi satte upp en nät utan det var helt enkelt för att det skulle räcka längre och magen fortsättningsvis skulle hållas i schack. Hon äter nämligen upp sitt kvällshö hundra gånger fortare än de andra och får därmed stå utan längre. Dessutom är det ju inte alls bra för magens balans att ena stunden få flera kilo inkastandes och sedan inget alls. Nej, detta gör nog susen tror jag!
 
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Klokt av er :) Hästar får magsår om dom inte får ständig mat, eftersom att magsyra produceras hela tiden :/

2013-12-08 @ 18:44:37
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: Yrsa

Kände samma sak, antar att det är av märket caisas ?
Köpte mitt på hööks, och är super nöjd, 4 kg hö som äts upp mellan 16 - 05, ungefär vad jag har märkt av!

2013-12-10 @ 09:30:42
URL: http://wildhoofbeats.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: