Summering av år 2013

Asslatjejerna / 29 December, 2013 - 13:12 / Vardag

Tänkte summera det gångna året i hästväg nu när det börjar lida mot sitt slut och ett nytt spännande 2014 väntar. Det är ingen direkt ordning på punkterna nedan, men lite lyckades jag iallafall styra upp det!
 
 
♥ Jag började träna och tävla Villgott mer seriöst och hade som mål att kvala till ungponny SM. Vi tog de tre rundorna på raken och hade sedan hela sommaren för hårdträning varierad med lagom vila.
 
 
 
♥ Jag och Villgott deltog i höjdhoppning mot en D-ponny och klamrade oss över hela 120 cm.
 
 
 
♥ Jag terrängtränade på Villgott två gånger och tog fälttävlanskort för ponny.
 
 
 
♥ Jag har startar ett flertal pay and rider tillsammans med Villgott på hemmaplan som alla legat på LB-LA nivå. Den sista vi startade gav oss en andraplacering och reds på strax över 71%.
 
 
 
♥ Jag började så smått träna på Hyenan och hoppade en pay and jump på honom för att senare prova en lokal start i Mariestad. Vi passade inte riktigt ihop men vi lyckades iallafall ta oss runt banan och med endast ett stopp i resultatet vilket jag inte tyckte var fy skam på den hästen.
 
 
 
♥ Vi var husvakter uppe på Billingen och jag hade med mig Hyenan för hårdträning. Tyvärr vred han av sig en sko mitt i veckan och flera dagars möjlighet till träning försvann.
 
 
 
♥ Jag provade på Danny ett par veckor när Felicia hade uppehåll i sin ridning. Vi både tränade för tränare och jobbade ute i skogen. Danny fick man hela tiden rida efter ett speciellt sätt för att det skulle bli så bra för honom som möjligt. 
 
 
 
♥ Jag och Villgott placerade oss trea i ungponny SM efter många lärorika och mycket olika rundor.
 
 
 
♥ Jag fick upp ögonen för Dunört under en dressyrträning och började direkt där efter att rida henne regelbundet. Vi startade en LA klass i dressyren och red även vi på strax över 71%. Det ledde oss till en tredjeplats.
 
 
 
♥ Jag började efter tiden med Villgott att rida Embla istället och ha henne som mitt lilla projekt. Vi hårdtränar för att när tiden är inne starta ett par tävlingar ihop. Hur framtiden ter sig får vi se!
 
Postat av: aina [fotoblogg]

Fina bilder :)

2013-12-29 @ 13:42:13
URL: http://ainaphoto.blogg.se
Postat av: Mizca

Svar: Ja, vissa saker hade jag väl klarat mig utan men jag hade ju inte heller vart där jag är idag om jag inte upplevt allt det negativa med.

2013-12-29 @ 13:54:14
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Maria

Det ser ut att gå riktigt bra man ska ha lite mot gångar för att kunna bli ändå bättre :)

2013-12-29 @ 14:31:40
URL: http://uppvaxtutanpappa.blogg.se
Postat av: Mathilda ♥

Fina bilder! :D

2013-12-29 @ 19:21:19
URL: http://grahnforever.blogg.se
Postat av: malin

vad roligt med placering på SM :) måste vart jättestort!

2013-12-29 @ 22:44:00
URL: http://malinsjolander.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: