Dubbelt upp

Asslatjejerna / 08 Februari, 2013 - 22:09 /

Idag drog jag och Felicia ut på en härlig tur på snövägarna. Både på asfalten och en grusväg i den mysiga skogen. Underlaget var lika bra överallt. Först jobbade jag väldigt mycket dressyr på Villgott. Överdrev ställningen, flyttade lite för skänkeln samt gjorde tempoväxlingar. Även i galoppen, och vi avslutade med att hästarna fick gasa på lite. Det smattrade verkligen om Villgotts ben, och det både kändes och hördes nog snabbare än det kanske var, men Villgott blev nöjd ;)
 
Avtravningen gjorde jag på samma sätt som i början och sedan var det skritt vägen hem. Efter det red jag ett relativt kort pass på Hyenan. Kändes skönt att fräscha upp sig själv lite på en häst som "kan själv" även om man behöver rida ordentligt. I början var han väldigt tung i handen men jag tyckte jag lyckades få upp han ganska bra i slutet. Detta gjorde jag genom att hela tiden ha han igång i någon övning så som volter, sidvärtsrörelser, serpentiner, åttor osv.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: