Morgonritt i solen

Asslatjejerna / 01 Februari, 2013 - 14:14 /

Idag var jag och mamma i stallet redan vid tio, för att jag skulle hinna rida Villgott. Vi red ut i skogarna och galopperade även på ett fält. Villgott har verkligen mognat i ridningen måste jag säga, på bara några veckor har han gått från klarhet till klarhet, tycker jag då. 
 
Idag var han så där go och mjuk att rida. Bra stöd på tygeln även i låg form och jag överställde han då och då med bra respons från han sida. På fältet var han pigg, eller snarare energisk eftersom han kunde bibehålla en lugn galopp. På vägen sen gasade vi på lite så han fick sträcka ut.
 
Jag la idag fokus på att han skulle ta rätt galopp. När han var yngre var han väldigt stark i vänster så då vart det höger han fick "lära" sig att ta. Idag var det lite tvärtom haha, men jag tror mest att det berodde på att han gick lite lite högerställd i kroppen för när jag jobbade på det så funkade det bra. 
 
Postat av: Ida Woxlin

Härligt :)

2013-02-01 @ 14:55:10
URL: http://idawoxlin.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: