Soligt konditionspass

Asslatjejerna / 27 Februari, 2013 - 15:21 /

Idag blev det ett härligt konditionspass på Villgott på förmiddagen. Vi var ute i det härliga vädret i skogen i över timman och jobbade!
 
Jag började med att trava igång han ganska aktivt. Vi hade turen att det var ett spår mitt i vägen med djup snö som man kunde rida i. Detta hjälpte mig genom att Villgott fick det lite jobbigare och gick i en mer öppen form. Han var dock i samband med det lite spänd och trippig, och då sjunker han gärna ner lite med ryggen. Efter den joggingen så galopperade vi en sträcka i kort galopp innan vi fick byta väg och då, med lite trav emellan, började vi galoppera igen.
 
Jag fick jobba ganska mycket med fattningarna då han har lite svårt att fatta höger. Det var väldigt svårt idag, men med eftertänksamhet så provade jag allt tränare sagt till mig och speciellt att dra bak min vänstra axel, och tro mig, det hjälpte. Han gjorde finfina fattningar efter det.
 
I galoppen jobbade vi tempoväxlingar. Att han skulle korta för minsta lilla hjälp och gasa på när jag la an skänkeln. Han skötte sig så otroligt bra och var lyhörd och fin i munnen hela tiden. Han blev så mjuk och lösgjord så på vägen hem var han underbar att rida i traven. Jag jobbade han lite i sidorna men sedan tränade jag bara rakriktning hemmåt, med några tempoväxlingar. 
 
Ett av våra bästa pass hitills ;)
 
Postat av: Linda

Det är inget vidare jag har varit väldigt deppig sen förra tisdagen för jag har inga pengar alls och jag kan inte betala alla räkningarna. Allt bra?

2013-02-28 @ 04:37:02
URL: http://karlstadbruttan.blogg.se
Postat av: Victoria

Har dina andra ridstövlar gått sönder igen eller har du köpt nya? :) För du hade väl likadana som Felicia :)
Kram!

2013-02-28 @ 05:36:35
URL: http://trendbyfriends.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: