Träning 7 mil bort.

Asslatjejerna / 03 Februari, 2013 - 21:25 /

Idag var vi som sagt på träning för Eamon Hickey och det var i Tidaholm, vilket var en resa på över timman. Vi kom i lagom tid och började skritta fram hästarna för hand, innan vi satt upp och gick på övningen han lagt upp.
 
Banan var som så att man först red en volt, sedan en sorts serpentinbåge innehållande bommar. På andra långsidan var det en helt rak sträcka där man bland annat övade galoppfattningar och tempoväxlingar. På mittlinjen var det då tre låghinder med ett visst antal galoppsprång emellan. Även där tränade vi rakriktning, men även balansering och flyt. 
Här ser ni på ett ungefär hur upplägget var.

Han var väldigt noggrann som tränare, vilket uppskattas hos mig. Han var trevlig och förklarade bra trots att han inte kan flytande svenska. Vad han ville att vi skulle vara extra noga med ser ni nedan.
 
- Forma hästen för innerskänkeln i volter och i serpentinbågarna.
- Rakställa över bommarna
- Ta ett djupt andetag på kortsidorna.
- Ha hästen ärligt framme för skänkeln.
 
Allt som allt är jag nöjd, för det var otroligt bra övningar. Villgott orkade mycket mer denna gången men jag skrittade av honom och var färdig när jag kände att det räckte för dagen :)
Postat av: Caroline

sv; tack för svaret! hade nämligen inte hört talas om någon som gett vitlök till hästar förut så blev lite nyfiken :)

2013-02-03 @ 21:45:15
URL: http://carolinebrandberg.blogg.se
Postat av: Sanna & Josefine ♥

Långt att åka! ;)

2013-02-03 @ 23:00:29
URL: http://stallmuppisarna.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: