Villgotts första lokala...

Asslatjejerna / 25 Februari, 2013 - 10:58 /

...Var vi ju på idag och klasserna jag hoppade var LC och LB. 
 
I LC blev det en nolla. Han var pigg och väldigt vaken och då tog han hindrena bra, bra språng helt enkelt. På framhoppningen där kände jag redan då att han kändes annorlunda. Så van och så bärig...
 
I LB slutade vi på 8 fel och då var det ett stopp och en rivning. Stoppet var på sista hindret där det låg en vattenmatta. Han blev lite förvånad och när han stannade så skvätte det grus på den och då skrämde den ju stackarn ännu mer ;) Men han fick stå och kolla lite och sedan hoppade vi den utan problem. Kombinationen som var första gången gick bra, inga problem.
Överlag landar han tyvärr i fel galopp eller bytte hej vilt, då blir det svårt att få flyt i det hela och han studsar mig ur sadeln haha. Eftersom att även det spelade in så var klasserna väldigt olika varann. Sista klassen red vi dessutom mycket långsammare för att han inte skulle stressa igenom banan, för den känslan fick jag lite i första klassen. Då kunde vi korrigera bättre även om vi fick ett kråksprång.
 
Men allt som allt är jag ändå nöjd över resultaten! 
 
 
 
 

Postat av: Elin

Vad fina ni är!

2013-02-25 @ 17:32:36
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se
Postat av: Jenni Bloom - Team LB

Ska Team LB startas upp igen? Var med och bestäm ifall Ni vill ha tillbaka mig och Flinta på LB igen genom att kommentera senaste inlägget med Din åsikt! :)

2013-03-02 @ 00:24:12
URL: http://teamlabom.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: