Dagen á la torsdag

Asslatjejerna / 24 Januari, 2013 - 20:00 /

Idag var jag barnvakt igen men efter det red jag Villgott och Embla.
 
Villgott fick gå ett till dressyrpass på fältet. Jag värmde upp på volter, gjorde övergångar, flyttade lite för skänkeln samt satte någon tempoväxling. Han var fin i handen men lite vinglig vägmässigt när inte jag ramade in honom ordentligt. Jag måste bli kvickare i mina korrigeringar. Första galoppen fick han gå på raksträcka i en ganska öppen form med fri rygg. Sedan började jag plocka ner han på volter där jag hade extra noga koll på om han fattade rätt  galopp. Han var avsevärt mycket bättre på den fronten idag och det känns om jag börjar hitta knapparna i alla tre gångarter. Han hade en mycket rundare form i galoppen till skillnad från andra dagar, men jag tror att det går att kräva liiite till. 
 
Avtravning blev faktiskt på rakt spår idag med då fokuset på rakriktning. Bara sista travsnutten blev i låg form på volter för att böja lite extra. 
 
Embla fick sig en uteritt. Vi hittade en bra hage (som faktiskt är bättre än vårat fält) och där tog vi galopperna spåret runt. Jisses, var pigg hon var, aldrig ridit henne så. Hon drog inte på något vis men hon hade liksom en egen fart och en annan hållning. En bockning fick hon till men jag har lärt mig hur dom fungerar. 
 
Nästa gång ska vi prova en annan sadel då vi tror att Embla inte längre trivs i den hon har. Vi får se om det blir någon skillnad :)
 
Söt haha.
Postat av: rebecca andersson

jättefin bild! :)

2013-01-24 @ 20:00:43
URL: http://beccabacken.blogg.se
Postat av: Sanna & Josefine ♥

Söt bild! :3

2013-01-24 @ 20:26:23
URL: http://stallmuppisarna.blogg.se
Postat av: EMMAS!

fin bild:)

2013-01-24 @ 22:45:25
URL: http://eemma.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: