Dagens fem hästar

Asslatjejerna / 21 Januari, 2013 - 20:10 /

Embla - Reds ut en sväng och travades på ordentligt på asfalten. Tog sedan många galopper på ett fält. Hon tog fattningarna hur bra som helst och även rätt galopp. På hemvägen red jag ihop henne lite mer och hade ett mer dämpat tempo, då var hon riktigt fin faktiskt!
 
Villgott - Uteritt här med, men till en annan skog. Värmde upp med att trava länge på den snöpackade asfalten och han var riktigt stadig i formen. Jag jobbade mest på att få han rak där då han skulle snegla på allt och ingenting haha. I skogen sedan blev det galopp och först tänkte jag bara låta han rejsa på lite, men han har så svårt för att ta högergaloppen, så vi jobbade på det istället och efter några fattningar blev han lite mer fokuserad och kom till arbete. Då fick han gasa lite som belöning ;) 
 
Flemmah - Reds en kort tur i skogen. Det var ju ett tag sedan hon reds så hon testade mig direkt på stallplanen, genom att vilja stanna kvar då. Jag visade att det inte var tillåtet och sedan var det inget mer med det. Hon provade några mer gånger när det kom flera gnägg hemifrån, men det kommer nog släppa snart eftersom hon aldrig fick sin vilja igenom.
 
Villändra - Hon fick stå på stallgången lite för ensamhetsträning och efter det blev det mys med rykt.
 
Dunört - En promenad på asfalten och i en skog fick det bli och oj vad hon tyckte om det! Vi sprang en hel del med (Så mycket jag kunde påbyltad i termosar) och det var långa steg med nosen i snön haha! Även fast det inte är så mycket motion så är det som tidigare sagt stärkande för leder och lite jobb för hjärnan, dessutom kan jag tänka mig att det är skönt att slippa det knöckliga i hagen för ett litet tag.
 
Postat av: Kajsa

Var gärna med i veckans blogg, utser vinnaren på Onsdag:)

2013-01-21 @ 20:53:46
URL: http://kajsazzhillbom.blogg.se/
Postat av: Susanna

Skönt att veta att du inte är sysslolös ;D

Svar: Haha absolut inte! ;)
a s s l a t j e j e r n a

2013-01-21 @ 22:25:57
Postat av: Åsa

Fint :)

Sv: Tack :D
Kram

2013-01-22 @ 10:08:41
URL: http://foreeveermee.blogg.se/
Postat av: emelie

Fin blogg! Har du 5 hästar? :o

2013-01-22 @ 14:35:45
URL: http://emeliehamrins.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: