Konditionspasset

Asslatjejerna / 18 Januari, 2013 - 12:15 /

Häromdagen red jag ett härligt konditionspass på Villgott. Det fick bli på fältet en bit ifrån eftersom det hade bäst underlag. 
 
Jag började med att värma upp med skänkelvikningar, halter och volter. Jisses var pigg han var. Gjorde jag halt flyttade han bakdelen eftersom han gissade till sig att det var det jag ville. Tillslut stod han stilla, puh det var svårt tyckte han ;) 
 
I trav sedan var han väldigt mjuk. Bra känsla i handen, något tung ibland när det blev jobbigt, men annars väldigt lätt och reglerbar på alla vis. Jag gjorde serpentinbågar i olika storlekar och ville jobba på att hålla ihop honom. I galoppen var det ju kaboom bara, han ville springa. Jag gjorde lite tempoväxlingar för att trötta ut honom innan jag började med avsaktningar med nya galoppfattningar. Tränade på att han skulle ta rätt galopp och mina förhållningar direkt. Som sagt var han pigg så det var ett tufft pass, både jag och Villgott var slut efteråt haha!
 
Avtravningen fick bli på volt och rakt spår och sedan en lång avskrittning hem.
 
Postat av: Wilma

Fin bild! :D

2013-01-18 @ 14:05:30
URL: http://ziro.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: