Kvällen klar

Asslatjejerna / 15 Januari, 2013 - 21:02 /

Sådär då är kvällens ridning avklarad. Villgott fick gå ett dressyrpass på fältet. Jag skrittade fram honom med mamma och hunden som sällskap och sedan gick jag ner på fältet och provade lite skänkelvikningar. Lättast hade han för höger men i slutet av passet funkade det riktigt bra åt båda hållen. De varade inte mer än ett par steg, men det är ju en bra början. Jag provade även någon framdelsvändning och dom gjorde han nästan av sig själv, så känslig är han ;)
 
Villgott var verkligen pigg så jag hade en härlig framåtbjudning att jobba med. Längre in på passet blev han lite tröttare och då lite segare i kroppen. Vad som händer är att man inte får lika lätt känsla i handen och han är inte lika lätt att samla i galoppen. 
 
Sedan var det Emblas tur och hon har vilat i några dagar, vilket resulterade i att hon inte var jätterolig att rida dressyr på. Kort sagt. Hon har lite för mycket energi och skulle behöva racea av sig några varv på åker först haha!
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: