Mammsi

Asslatjejerna / 26 Januari, 2013 - 11:00 /

Att ha föräldrar som stöttar i ridsporten är för mig väldigt viktigt. Eftersom jag bor hos min mamma så är det hon som tar hand om allt grundläggande såsom körning och stallhjälp, och inte pappa. Min mamma har dessutom ett intresse för hästar i grunden även om hon besitter en liten aktsamhet mot hästarna. Hon red själv mycket som liten och var den personen som tog in mig i sporten. 
 
Så som läget är nu var det såklart inte för några år sedan. Då var hon knappt involverad alls, men nu är hon verkligen till stor hjälp och kör mig runt på tävlingar och träningar samt är med i stallet de dagar hon hinner och inte måste göra annat.
 
Detta är ju såklart inte anledningen till varför jag älskar min mamma, utan det är för hennes personlighet, som är snarlik min. Hon är snäll, skämtsam och engagerad och har en humor som liknar min mer och mer för varje dag.   
Ibland när jag tänker efter är det inte många som kan skratta så med sina föräldrar eller har en sådan kontakt vi har, men jag är glad att det inte är på något annat vis.
Nog för att vi bråkar ibland, men låt dom dagarna vara få ;)
 
Postat av: Mammsi

💜

2013-01-26 @ 18:45:14


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: