Vad jag tyckte om Emma som tränare

Asslatjejerna / 25 Januari, 2013 - 15:15 /

Emma Emanuelsson är en av Sveriges toppryttare och har många meriter på sin lista. Vill ni läsa om alla dom hittar ni hemsidan HÄR, för i det här inlägget ska det faktiskt stå vad jag tyckte om henne.
 
Hon var mycket noga med uppvärmningen. Att den sköttes på ett bra sätt, att jogga igång hästen på den nivån den var på. Det tycker jag är otroligt viktigt då man ska lära sig om alla delar av ett pass och inte bara huvudbiten så att säga. 
 
Hon var även mycket noga med lydnaden, det var nog prio ett för henne. Bromsade du hästen DÄR så ska den stanna just DÄR, därför gjorde vi många avbrott och igångsättningar emellan övningarna. Om detta är bra eller inte beror ju på vad man har för häst. Har man en seg häst som behöver bjudning kanske man får gasa på efter hindret istället för att stanna. Men för alla våra hästar var det en bra sak som övade kontroll.
 
Hon var bra på att berömma men samtidigt snabb med att säga till om man behövde ändra något. Jag skulle önska liiite mer kritik för att få ut bästa möjliga av passen. Det är nog den enda synpunkt jag har.
 
Slutsats, en bra och trevlig tränare med otroligt givande och roliga övningar!
 
Bild tagen från hennes hemsida.
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Eller hur :D

2013-01-25 @ 15:20:37
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Victoria

Sv; hm..Jag vet inte riktigt, finns inte så många stall som man kan ta sig till när som helst, men får hjälpa till att rida Red, Sunny´s bror, tills han ska säljas :)
kram

2013-01-25 @ 16:26:28
URL: http://trendbyfriends.blogg.se
Postat av: Barrybus

Jag tycker Emma som person är underbar! Hon äger två av dom bästa hästarna jag vet. Elton och Le Jardin! Jag själv har känt Le Jardin sen han var föl och se han på falsterbo är enormt!

2013-01-25 @ 23:26:23
URL: http://Barrybus.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: