Villgott har gått lite dressyr

Asslatjejerna / 22 Januari, 2013 - 20:17 /

Idag red jag bara Villgott då det var så fruktansvärt kallt så mina fingrar var knappt fungerande. Men bättre en än noll känner jag.
 
Vi red nog ett pass på 50 minuter med framskrittning inräknad. Vi skrittade fram länge och när jag började plocka upp honom i form vart han väldigt mjuk. Dock blev han lite tung i handen när jag började jobba honom på volten i trav. Han är säkert lite trött från de senaste dagarna. Jag jobbade mycket lösgörande, serpentiner, åttvolter, flyttade för skänkel något steg så efter ett tag blev han sådär mjuk och smidig som jag älskar att ha han. 
 
När vi övergick i galopp var han först väldigt pigg eftersom vi galopperade på rakt spår hemåt, då började jag jobba han på volten även här och i början gick det inge vidare. Jag var lite för statisk i mina hjälper och han var inte alls med på noterna. Men sedan när jag släppte lite och mjuknade gjorde han detsamma, så jag lägger den missen på mig. Resten av galoppen gick bra men han tyckte såklart det var lite jobbigt ;) 
 
När jag var nöjd travade jag av honom i lite lägre form, jag ställde igenom och gjorde några åttvolter även här. Sedan var det klapp och avskrittning!
 
Klassiska öronbilden, yee
Postat av: emelie

Sv: jaha va kul :) Hur hinner du rida så många hästar på en dag? haha jag hinner knappt med en x)

2013-01-22 @ 20:24:19
URL: http://emeliehamrins.blogg.se
Postat av: emelie

Sv: haha jaha, det var ju lite fusk! ;)

2013-01-22 @ 20:37:32
URL: http://emeliehamrins.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: