Hoppat storhäst

Asslatjejerna / 04 Juli, 2013 - 19:30 /

Efter ett x antal träningar på b-ponny var det faktiskt med glädje jag hoppade upp på Hyenan under gårdagens träning. Villgott gick ju med på lägret så jag skulle ha en annan. Eftersom det blir både annorlunda ridning och annorlunda språng på stor häst så skulle det bli riktigt kul att få prova på. Tävlingssugen blir man ju inte liiite heller när man är igång...
 
Snackar man STOR stor häst så snackar man Hyenan haha. Stora runda gungande gångarter, men roligt för omväxlingens skull. Uppvärmning skedde som så att vi först hoppade banan stegvis på låg höjd så att alla kände sig säkra. Vi hade nämligen framme allt vi hittade i utsmyckningsväg. Vattenmatta, mur, grind och schackbräden. Hyenan var cool och tog det med ro. Lite misstänksam mot muren men inget han la ner så mycket energi på. 
Sedan höjde vi upp så att alla fick hoppa bana. Det tog några språng innan jag hittade en bra takt och rytm men när jag väl gjort det kändes det hur bra som helst. Hyenan hoppade upp sig och jag hade noggranna vägar. Avslutade med en bana på 90-1 m vilket förvisso inte är speciellt högt, men man kan väl få gotta sig lite när det var ett bra tag sedan man hoppade den här hästen, eller vad tycker ni? 
 
Har inte en enda bild på mig och honom. Kanske får fixas då!
Postat av: Ellinor

SV: Jaa de är han verkligen!! :)

2013-07-04 @ 21:36:20
URL: http://ellinorsollander.blogg.se/
Postat av: emelie andersson

så fin bild :)
allt bra annars?
ställ gärna lite frågor i min frågestund, skulle betyda otroligt mkt! :)

2013-07-04 @ 23:11:33
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: