Korta ridturer och kvalitétstid

Asslatjejerna / 21 Juli, 2013 - 21:12 /

Shit vilken värme när jag åkte upp till stallet idag. Ångrade mig direkt, tyckte lite synd om hästarna som skulle få behöva jobba i 25 grader sol. Men jag red ut Villgott och Hyenan en halvtimma vardera innan jag spolade av dom, borstade och gosade i ungefär en timma. Var sååå mysigt. 
 
Villgott värmdes upp med lite klättring. Det var ett bra tag sedan det gjordes så det får vi ta upp igen. Sedan gjorde vi det konstigaste Villgott varit med om någonsin. Jag travade in på ett litet traktorspår på en åker (Visserligen inte tillåtet men det var så packat underlag så vi lämnade inga spår) varav det var ungefär en halv meters högt säd som mina ben givetvis slog emot där vi red fram. Villgott sneglade hela tiden misstänksamt mot sidorna där det prasslade så och försökte tafatt sparka efter det några gånger. Jag fick ryta till på honom så tillslut höll han sig i skinnet och nöjde sig med att bara blänga surt. Galopperade klarade han också av på hemvägen, men det var absolut något nytt  
 
 
Hyenan klättrades lite längre och avslutades med en galopp på fältet. Det kändes som varken jag eller han hade någon energi kvar till att vara ute i solen. Så efter de gångna minuterna var vi inne i det svala stallet igen. Hädanefter blir det ridning på kvällen kan jag lova!
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: