Så nöjd med min pojke

Asslatjejerna / 18 Juli, 2013 - 14:31 /

Pay and riden som var är jag mycket nöjd med. Några bitar ur programmet är jag lite extra nöjd med medan andra gick mindre bra. Men det är ju såklart dom momenten man tränar på hemmaplan sedan!
 
64,82 stannade den procentiella summan på vilket jag inte tyckte var illa pinkat för mig och Villgott haha. Det som drog ner rejält var nog skritten som jag misslyckades med. Jag puschade han lite mycket vilket gjorde att det blev taktinslag flera gånger. Dessutom är Villgott fortfarande lite grön och tyckte lite småsaker här och där inte var värt att gå nära, därmed fick jag lite problem med ställningen.
 
Det som däremot gick riktigt bra var delar ur travprogrammet och mina längningar i galopp. Dom vart jag lite förvånad över, han tog verkligen för sig utan att ändra formen eller bli vinglig. Efter mitt ridpass tidigare anade jag inte att han skulle gå så här fint under dagen, men guud vad han skötte sig bra  Synd att ingen filmade!
 
Allmänt intryck: Taktmässig ponny med fin sida, stadig i formen och ganska lydig. Lite ojämn bjudning ibland men du korrigerar det väl. Fina övergångar. Rid lite noggrannare hörnpasseringar och tänk på högerställningen i högergaloppen. Prydligt och välridet.
 
 Bilder kan ni kika på här: http://kinnekulledesign.com/foton/20130716/content/_GSS6486_large.html
 
Postat av: Ida

Va kul att det gick bra, ni är så fina! ♥

2013-07-18 @ 21:58:05
URL: http://idawoxlin.horseworld.se
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Jag skriver alltid källa!

2013-07-18 @ 22:25:03
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: