Summa summarum

Asslatjejerna / 14 Juli, 2013 - 22:38 /

Hoppade Hyenan i 80 & 90 cm för jag tyckte den höjden passade bäst med tanke på hur allting ligger till.
 
Dagen bjöd på varmt väder vilket resulterade i extremt kvava ridhus för både häst och ryttare. Red fram gjorde jag ganska länge eftersom jag satt upp i sadeln ganska tidigt. På framhoppningen blev det dock bara några språng innan jag kände mig nöjd och skrittade utomhus där det åtminstone fanns kalla fläktar. 
På banan flöt det hela på bättre än jag trodde. Hade lite föraningar på att han skulle hänga tyglarna ur handen på mig i sprången, men som sagt, förvånandsvärt nog gjorde han inte detta. Fokuserade på att rida upp honom hela tiden så jag tror det gjorde en hel del.
 
I nästa klass gick det något sämre men med eftertanke ska jag inte grubbla mer över det eftersom det i det stora hela och med tanke på omständigheterna gick bra. Hyenan var något vingligare vilket jag tror berodde till stor del att jag inte red ihop honom lika mycket (my mistake alltså) men även lite av att han var trött. Hade inte riktigt samma tempo eller flyt men vi tog oss ändå igenom utan svårigheter. Bara inte riktigt lika enkelt som i den förra hehe!
 
 
Postat av: amanda

Ååh Lage <3 (han kommer alltid vara lage i min värld, haha) jag som tyckte det var behagligt inne i ridhuset och kallt ute...

2013-07-15 @ 09:48:09
URL: http://amandahed.blogg.se
Postat av: Annika

Fina bilder :)

2013-07-15 @ 13:29:09
URL: http://blogofphoto.webblogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: