Fin start

Asslatjejerna / 30 Juni, 2013 - 19:50 /

Dressyrlektionen förrut kändes riktigt bra. Villgott blev redigt trött av övningarna och därmed lite trög, men jag får lära mig jobba fram energi i det istället för att bara rinna iväg framåt. Vi värmde upp mycket i skritt. Jobbade mycket tempoväxlingar just för att få dom reglerbara och mjuka. Extra jobbade vi med korta aktiva steg med lite sikte mot piaff. Det kändes helt okej, Villgott samlade upp sig och trampade på, flöt ut lite med bakdelen stundtals men det sa Petra var bra, för då förstod dom och ville samla upp sig, men 
visste inte riktigt vart dom skulle ta vägen med bakbenen. Skritten är verkligen en gångart jag måste jobba mer i då det är den Villgott är vingligast i. Speciellt i rakriktningen. Får inte glömmas bort i fortsättningen!
 
Fortsättningsvis så travade vi dom på volterna med fokus på ställningen. Även svag öppna gjordes på långsidorna. Villgott var förvånandsvärt jämn och fin och den biten var inget jobbigt alls idag. Sedan red vi lite skänkelvikningar på en kort diagonal. Villgott är så himla känslig så har jag för mycket tryck i ena tygeln så blir han direkt alldeles för böjd. Det gäller verkligen att rida med fina hjälper på honom för då får man till sådana som man blir så nöjd med emellanåt.
 
Galopperade gjorde vi ju bara lite grann innan vi travade av dom i en något lägre form. Här tog Villgott för sig lite mer än vanligt och jag var noga med att verkligen ge han tygel när han ville sträcka fram nosen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Postat av: sussi

så fin =)
låter som en bra lektion ..

2013-06-30 @ 20:57:03
URL: http://siouxzie.blogg.se
Postat av: Josefine ♥

Härliga bilder! :) Och superbra blogg! Headern är också toppen!

2013-06-30 @ 20:59:34
URL: http://stylebyjosses.blogg.se
Postat av: emelie andersson

sv: haft en bra dag annars? :D

2013-06-30 @ 21:14:10
URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se
Postat av: Sofie

Sv: okej vad mysigt :) jag ska bara ta de lugnt

Haft en solig dag ?

2013-06-30 @ 21:20:25
URL: http://Nattstad.se/sofielundberg


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: