Men det här gick ju suveränt

Asslatjejerna / 12 Juni, 2013 - 21:33 /

Mycket nöjd är jag efter kvällens dressyrlektion. Ponnyn också helt klart efter allt frustande. 
 
Vi värmde som vanligt upp ganska självständigt där jag jobbade loss Villgott i sidorna genom några få steg sidvärtesrörelser, volter, serpentiner samt omställning. Han vart mjuk och följsam med ett bra steg. Fortsatte gjorde vi sedan med volterna där vi på den öppna delen skulle flytta ut bakdelen så dom fick stretcha ordentligt. Jag kortade upp Villgott och jobbade med halvhalter så att han verkligen jobbar igenom och inte rinner iväg. Sedan gjorde vi skänkelvikningar på diagonalen och dom fick vi till mycket snabbare. Det gäller bara för mig att hålla ihop och rama in honom hela vägen. Innan vi travade av dom jobbade vi några steg på den förvända galoppen. Man skulle galoppera ut från spåret och sedan in igen. Villgott var såå rund och fin och jag är riktigt riktigt nöjd över dagens resultat. Petra tyckte vi ska starta en LA någon gång framöver, så det bådar ju gott haha!
 
Mamma var inte med tyvärr, så filmning får bli någon annan gång. Detta var ju sista onsdagslektionen, men det kommer ju iallafall fler lika lektioner.
 
 
 
Min snygga bästis ♥
Postat av: Malin

kul att det gick så bra :D

2013-06-13 @ 07:03:46
URL: http://malintorstensson.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: