Tävlingsrundorna

Asslatjejerna / 02 Juni, 2013 - 22:26 /

Vet ni vilken otur jag hade imorses eller. Jag hade tagit fel på klasserna och kollat på lördagens tävling och hade alltså beräknat att det skulle vara tre klasser innan min första start. Därför åkte vi ju ifrån stallet med tanken att vi hade god tid på oss. I bilen kollade jag av en slump på dagens och insåg att det bara var en klass innan. Snacka om att det var lite nervöst ett tag att vi inte skulle hinna fram i tid, men helt tvärtom, vi hade till och med lite till godo :-)
 
Först mjukade jag upp Villgott inför LB klassen. Hoppade några språng innan jag väntade på att få komma in på banan. Jag var inte något fan av underlaget där som var väldigt djupt och slirigt på vissa ställen så i kurvorna fick man ta det lugnt. När det var våran tur var både jag och Villgott lite spända tror jag. Jag pushade fram honom väldigt mycket i min drivning och det gjorde att hela rundan kändes ganska stressad. Givetvis kände Villgott av det och backade av lite på några hinder där han tyckte han borde klarat sig själv - utan att jag stört han. På hinder nummer fem missbedömde han avståndet och landade ganska hårt i bakre bommen. Med nöd och näppe hinner jag plocka upp honom inför hinder nummer sex och hoppar lite slarvigt på halvlånga tyglar. Lydig ponny hehe.Där slutade vi på sammanlagt 8 fel.
 
I LA klassen så försökte jag låta han sköta så mycket själv. Bara "rycka in" ifall vi skulle komma in fel eller som i vissa fall tveka lite. Även om han inte tog varje hinder 100%igt är jag nöjd över honom. 12 språng, den största banan han hoppat hitills och kommer runt banan utan större svårigheter. Dessutom har ponnyn ett sådant otroligt mod så det inte är sant. Det är ju inte så att han harar över dessa 90 hinder utan han har en jävla vilja och tryck när han litar på en.
 
Dagens rundor!
 
Postat av: ♕ I S A B E L L A W L ♕ ‏

Svar: Härligt att höra! Jodå, det är bara bra med mig också! :)

2013-06-02 @ 23:00:48
URL: http://isabellafelicia.blo.gg/
Postat av: ♕ I S A B E L L A W L ♕ ‏

Oj jävlar vad många gånder den kommentaren publicerades då.. haha

2013-06-02 @ 23:01:28
URL: http://isabellafelicia.blo.gg/
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

Svar: haha ja :)

2013-06-03 @ 00:26:55
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: Malin

-ja haha :)
Vad gör du då? :)

2013-06-03 @ 07:27:41
URL: http://malintorstensson.blogg.se
Postat av: Sanne-Madeleine Håkansson

Sv: de låter toppen de :) jodå den var helt okej! Mycket att göra i lägenheten. Allt bra med dig? Kram

2013-06-03 @ 08:21:08
URL: http://sampa.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: