Klasserna från dagen

Asslatjejerna / 09 Mars, 2013 - 20:11 /

Idag hoppade jag en LC och en LB igen. Jag ställde aldrig in honom i transporten emellan klasserna då vi total missuppfattade tiden. Trodde det var så lite tills jag skulle starta men det var ganska fel haha...
 
I LC:n kändes han jättebra trots att framhoppningen verkligen inte var en hit. Allt annat satt som en smäck men sprången i sig fick vi inte till. På banan sen var han lite tittig på omgivning och därmed lite ojämn i galoppen, men annars svarade han bra på mina signaler emot hinder och så, och det på ett annat sätt än han gjort tidigare. Så även om det var lite spöken här och där runt banan fick vi ändå in ett sorts flyt. Vi hade även bättre koll på galoppen men hamnade i kors någon gång. Tror allt slit med högergaloppen på hemmaplan har lönat sig. Carolina glöm inte av att vänster ändå är lika viktig ;)
 
 
I LB:n gick framhoppningen bättre, tror alla språng i kroppen gjorde honom gott. På banan sen förväntade jag mig en lite slö Villgott som man fick driva fram, men jag fick en helt annan ponny. Han var taggad till tusen kan man säga. Han var så glad och ville börja direkt så han bara studsade på stället. Det var som om han sa - Snälla släpp iväg mig, jag kan det här. Även om han har en trevlig framåtbjudning och inställning gick det waay to fast. Sprången blev halvdana, kantiga och dom var på chansning från hans sida, jag kände mig typ som en vante som bara satt där och åkte med :P
 
Postat av: Sara & Cornelia

Kul! :)Kram!

2013-03-09 @ 20:49:01
URL: http://ponnypollarna.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: