Min LC och LB klass

Asslatjejerna / 28 Mars, 2013 - 08:08 /

Sådär nu tänkte jag äntligen ta och skriva om hur det gick på tävlingen. 
 
Villgott kändes superbra på framridningen, rädd för läktarhörnet och gick då utåtställd, men sprången och resten kändes bra. Hoppade fram kanske två språng på varje och sedan gasade jag på honom lite innan jag gick ut därifrån. När vi sen gick in på banan fick jag skritta omkring så att tidigare start fick rida klart och då var han lugn. Dock var det samma här, när vi kom till läktaren tyckte han det blev läskigt. Där gick ju även start men jag lyckades lirka fram honom och sedan flöt resten av banan utan problem. Han var lyhörd för hjälperna och hoppade stora språng. Johanna skämtade när jag kom ut att man nästan kunde se svansen slå i min hjälm ;) 
 
I LB:n stannade vi ut oss. Jag vet inte riktigt vad som hände. Första och andra hindret gick bra, sen var det en kombination mot läktaren som inte gick. Jag vet att det inte var hindret i sig, utan vägen som han tyckte var otäck. Han stannade på B-hindret varje gång och ville smita åt sidan, han stannade dock snällt för minsta lilla tygeltag. Tre försök hade jag ju på mig, och på sista ruschade jag på han ordentligt och la på pisken men jag kände bara ju närmre hindret jag kom, att han stod emot mer och mer, och jag fick liksom inget gensvar för mina hjälper. Så det gick inte. 
 
Har inte hunnit lägga in bilder än tyvärr, men dom kommer!
Postat av: Anders

Varför hoppar du LC/LB på en orutinerad ponny?
Bara undrar så, för normalt startar man ju minst ett par LD speciellt om dom aldrig varit ute innan? :)

Svar: Hej! Villgott har såklart tidigare startat både pay and jumper och LD med goda resultat :)
a s s l a t j e j e r n a

2013-03-28 @ 08:10:24
Postat av: Anders

Han har ju inga resultat från innan på tävling med resultat i LD? :)
Sen är ju Pay n Jump och tävling ganska olika!
Känns lite stressat med honom?!

Svar: Jag kunde inte ändra mitt svar då jag skrev lite fel.

Att han inte har vart ute alls innan de lokala började som du sa, stämmer inte alls.. Villgott har hoppat pay and jumper till och från, allt från 40-80 cm i över ett år nu innan vi gick ut på första lokala. Och eftersom han hade såpass mycket bakom sig och vi vet hur han som ponny är, så tyckte inte vi det spelade någon roll om han hoppade 60 eller 70 cm första gången.

Så så speciellt orutinerad som du vill få honom är han inte :)
a s s l a t j e j e r n a

2013-03-28 @ 10:24:29
Postat av: Anders

No need to get pissy! Undrade bara, känns ju somsagt som om ni vill gå fort fram bara. Felicia rider ju inte LA på Power of Love bara för att hon kan, har sett att hon ridit massor med LD i år liksom, så undrade bara :)

Svar: Inte alls, förklarade bara för dig hur läget låg till :)
Felicia rider LD i år efter en omstart med Lövvi, och är nu kvalade till avd A. Förra året red hon LB hon med :)
a s s l a t j e j e r n a

2013-03-28 @ 12:50:05


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: