Dags för kattungar

Asslatjejerna / 29 Maj, 2013 - 08:56 /

Satt uppe till kl två inatt med lite halvslumrande och kollade så allt gick bra när vår katt skulle föda kattungar. Hon hämtade mig lite tidigare på kvällen och tyckte minsann vi skulle gå igenom det tillsammans. Först så satt jag på golvet bredvid henne och masserade hennes mage emellanåt. Snacka om att hon tyckte det var skönt, en katt liksom? 
 
Senare blev jag så trött så jag fick lägga mig på sängen bredvid och ställa alarm med en kvarts mellanrum så att jag skulle kunna se att allt går bra. Jag var nämligen lite orolig däremellan att något hade fastnat. Men som den duktiga mamma hon är klarade hon det galant. Detta är nog hennes fjärde kull. 
 
Mitt i allt tyckte hon nog att jag lämnade henne när jag gick och la mig, för helt plötsligt hoppar hon också upp i sängen och ska ligga bredvid mig och krysta. Haha snacka om beroende av människan.
 
Tre kattungar har det iallafall blivit såg jag innan jag lämnade henne imorse. Dock var den ena mycket svag och kommer säkerligen inte överleva. Har både masserat den, kollat gommen och fört den till spenen, men den vill inte. Tråkigt att det blir så men det är väl naturens gång... Jag vet inte om jag kan göra mer :(
 
Postat av: Malin

men åh så gulligt, och så kul med ungar!! :)

2013-05-29 @ 16:04:08
URL: http://malintorstensson.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: