Dressyrande på Villgott

Asslatjejerna / 23 Maj, 2013 - 10:44 /

Tänkte skriva lite om dressyrlektionen under gårdagen. Villgott kändes riktigt fräsch, mjuk och jämn i sidorna fick jag som kommentar, vilket jag också kände. Han var något åt det tröga hållet efter vilan, men ändå trevlig att jobba. Vi jobbade öppna på långsidorna och en hel del annat på volterna. Tempoväxlingar, reglerade ställningen åt båda hållen etc. Jag vill att Villgott tar min mothållande skänkel som en vägg liksom för ibland låtsas han att den inte är där om man inte trycker till honom ordentligt en gång. Det kommer hjälpa mig mycket i öppnan då han gärna rinner iväg.
 
Galoppen var han lite stark i men ändå rund. Han tog fel i vänster någon gång men det löste vi snabbt. Måste jobba mer tempoväxlingar i den gångarten känner jag, svårast är att snabbt få tillbaka när jag vill använda minimala hjälper. Jag vill liksom kunna rida på långsidan helt rakt och bara sitta upp och vicka på ringfingret lite, men det kanske dröjer ett tag ;)
 
Jag måste också tänka på min handställning så att jag inte lägger omkull någon av händerna. Får be mamma tjata på mig när inte tränare är där haha.
 
Postat av: lina

så fin bild:)

2013-05-23 @ 15:10:25
URL: http://linah.devote.se
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Så himla mysigt! <3

2013-05-24 @ 13:41:22
URL: http://neapocalypse.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: