Dressyrlektionen på storhäst

Asslatjejerna / 13 Maj, 2013 - 10:56 /

Egentligen kanske inte det där "stor" räknas då hon inte är speciellt stor som häst. Men för mig är det häst som häst ;)
 
Så längesedan som i Onsdags var det dressyrlektion som gällde och jag red Minna. Sjukt länge sedan jag red den hästen men jag tycker faktiskt om henne. Vi jobbade mycket volter, på att hitta ställning samt en bra takt. Jobbade även lite skänkelvikningar på den öppna delen av volten som bara skulle vara något steg, för att sedan flytta tillbaka. Jag måste vara noggrann med mina halvhalter så jag hinner med vad som ska göras. 
 
Sedan jobbade vi lite galopp runt spåret med volter vid behov. Även där måste jag jobbade med halvhalter och ha bra stöd på båda tyglar. Då gick hon superbra. Avslutade gjorde vi med skänkelvikning på hörnsidan som jag tyckte gick bra. Det skulle bara vara minimal tvärning och jag tyckte att jag hade koll på hela hästen. Måste dock vara noga med ställningen hela tiden.
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: