Kanonbra ridning

Asslatjejerna / 29 Maj, 2013 - 14:00 /

Gårdagens ridning gick otroligt bra....
 
Började gjorde jag med ett konditionspass i en timma ute i skogen på Villgott. Vi värmde upp med klättring i backar, omställningar samt lite skänkelvikning. När han kändes okej mjuk red jag in på sträckan vi brukar och galopperade. Rullade först i en ganska mellangalopp i både höger och vänster galopp. I höger var han jätterund och fin, i vänster var han dock lite hårdare i och med att det fattas styrka.
När jag värmt upp honom lite på det viset började jag med tempoväxlingar. Framåt är det ju inga problem, utan det brukar vara tillbaka som tar lite tid. Igår gick det dock på bara några steg och det för minimala hjälper. Snacka om fokuserad ponny!
 
Avslutade gjorde jag på galoppspåret och då tryckte jag på han framåt så att han fick sträcka ut. Shit vilken stor galopp han har insåg jag då. Kollar man nedåt lite ser det inte direkt ut som en b-ponny galopp ;)
 
Efter honom trimmade jag Embla i ridhuset. Hon vart såå fin, lite humör har damen men det har jag ju med ;) Traven var hon jättefin, stundtals lite hängig men hon jobbade ändå på bra med bak. Till och med galoppen som var lite svår och kantig tidigare var rund och balanserad. Riktigt svettig ponny efteråt, bra jobbat!
 
Postat av: lova

Gå in och läs vårt inlägg om märkeskläder! Håller ni med? :)

2013-05-29 @ 14:52:39
URL: http://villov.blogg.se
Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥

Rider du på ridskola eller är det dina egna hästar? :)

2013-05-29 @ 15:47:21
URL: http://neapocalypse.blogg.se/
Postat av: elinn

härligt att höra, kvällen blir lugn!
själv? :)

2013-05-29 @ 16:07:50
URL: http://nattstad.se/elinnjl


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: