Med Flemmah på ängen

Asslatjejerna / 16 Maj, 2013 - 06:54 /

Igår red jag bland annat Flemmah som jag tänkte skriva om här i ett separat inlägg. 
Först visste jag inte om jag skulle rida på ridbanan eller snabbt inne i ridhuset. Blåste som satan gjorde det, men ett pass på ängen blev det tillslut iallafall. 
 
Även om Flemmah fortfarande är ganska grön så bör hon kunna det allra grundläggande. Jag började alltså jobba henne i skritt och red på volter. Mest att jag skulle få henne runt i en okej form utan att hon skulle tjaffsa emot i munnen. När hon kändes bra där övergick jag till trav. Ungefär ett halvt varv på volten var vad hon sa emot i munnen, men sedan släppte hon efter och jag kunde mjukna och rida henne avslappnat. Jobbade på jättefint tyckte jag. Hon är lite svårare att få runt i vänstervarv, men det har ju med styrka att göra. Den lilla galoppen jag tog var två varv på volten i vardera varv som hon klarade över förväntan. Avslutade med en sträcka rakt fram.
Flemmah har verkligen vuxit i mina ögon, att hon är en sådan himla trevlig häst att rida är ju bara ett stort plus :) 
 
Enda bilden jag lyckades åstadkomma haha!
Postat av: amanda

Haha lol Brownie har också svårare för vänstervarvet!

2013-05-16 @ 07:12:23
URL: http://amandahed.blogg.se
Postat av: angelica

Sv: Aha, vad kul! :D Tänk bara på att du inte ska springa vaarje dag för du måste vila emellan osv. 3 dagar i veckan brukar vara ganska lagom, dock om du är nybörjare så tycker jag 2 är alldeles tillräckligt :) och, springer du varje dag kommer du tröttna!

2013-05-16 @ 07:42:19
URL: http://angelicabengtsson.blogg.se
Postat av: Karolina - Foto & Sportgalen tjej

Sv: Varför gör du inte det? :|

2013-05-16 @ 08:56:15
URL: http://kaarolinaransed.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: