Tävlingsuppdatering

Asslatjejerna / 02 Maj, 2013 - 19:54 /

Sådär nu kommer den äntligen...
 
Redan på första framhoppningen kändes Villgott lite loj/trött för det varma vädret. Han gjorde vad jag bad han om men liksom inte mer än så. Lite sådär på halvfart. På banan sedan var jag såå osäker på underlaget. Jag visste exakt vilket tempo jag borde haft på den stora gräsbanan men vågade liksom aldrig sträcka mig till det i varken kurvor eller raksträckor. Jag var så rädd att han skulle slira till. Det resulterade iallafall att jag inte red fram tillräckligt mot hindrena och han kröp nära. Fick ett stopp mot vågplanket då vi kom fel, och sedan fortsatte resten av banan okej. Det var alltså LC:n där vi slutade på 4 fel + eventuella tidsfel som säkert står i resultatet.
 
I LB:n var han grym. Jag red på han mer framåt och vågade lita på broddarna, var fokuserad på framhoppningen så jag fick en bra känsla att gå på inne på banan. Fick bra språng och han var lyhörd för mig. Nollade alltså den klassen, synd bara på att den var lokal, annars hade det ju blivit ett kval. Banan i sig var ganska teknisk, inte många transportsträckor utan korta vägar och svängar. Såklart blir det svårare ju högre upp man kommer, och det var riktigt kul och jag är så nöjd!
 

Avslutar med detta smilet haha! Men guuud vad fin Villgott är, kan inte se mig mätt på honom!
Postat av: Sofie

Vilka fina bilder :)

2013-05-02 @ 23:18:07
URL: http://www.highvoltage.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: