Trim på ängen

Asslatjejerna / 17 Maj, 2013 - 10:47 /

Igår red jag ett pass på fältet i blåsten. På Villgott då. På hemvägen skulle han nog vilja hoppa upp i mitt knä så spänd som han var ;)
 
Iallafall så skrittade jag fram honom i backarna. Fortsatte sedan att jobba honom på gräset med halter och dylikt för att så småningom ta upp honom i formen. Övergick till trav ganska snabbt och ville bara hitta rätt form och takt direkt vilket jag även gjorde. Han var något springig just i början, men det är bara att använda energin till något positivt. 
Försökte jobba extra med min handställning samt ställning på nacken. Vet inte varför han inte är lika lätt att ställa längre, men jag tror bara jag behöver ha ett tydligare stöd med hjälperna. Jobbade även i galopp i slutet och även där i en något högre form. Han var relativt avslpappnad och rund, men han blir lite stark. Ska jobba igenom det på banan när tillfälle ges, så att han kan gå i en lugn takt utan att ligga på i bettet. 
 
Ni får hålla till godo med dessa mobilbilder sålänge. Restrerande från kameran kommer i helgen!
 
Nu har sadeln börjat glida fram igen. Vet inte om det började när jag tog bort padden. Ska kolla detta noga nästa gång!
Postat av: Karolina - Foto & Sportgalen tjej

Sv: Jag har ingen aning vad jag ska göra då, vad gör du? :)

2013-05-17 @ 11:28:46
URL: http://kaarolinaransed.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: