Vart har ni mobilen på ridturen?

Asslatjejerna / 07 Maj, 2013 - 11:08 /

Nu när vi går mot varmare tider så slipper man helst jacka på ridturerna i värmen, men det krånglar till det för mig och säkert även andra med dålig fantasi. Nämligen, vart ska man ha mobilen? 
 
Nu i vinter har jag bara haft den i jackfickan, lätt som en plätt. Och förr kunde jag även ha den i byxfickan då jag hade en Xperia mini. Nu är jag "oturligt" nog ägare till en fet iphone som inte är lika smidig. Jag har fått tvinga på mig jacka ändå och svettats ihjäl för att jag överhuvudtaget ska kunna ha med mig mobilen. Den vill jag ju såklart ha med mig för säkerhetens skull, om man skulle ramla av och hästen springa iväg eller dylikt.
 
Det finns ju en rad alternativ faktiskt men jag tycker ingen av dom är någon direkt höjdare. I bh:n? Nej tycker inte det är fräscht, otroligt klumpigt dessutom. Hållare på armen? Hm, verkar osmidigt och klumpigt även det. Det alternativen jag ska prova är att trycka ned den i en socka eller i byxlinningen.... Kanske kan funka? 
 
Vart förvarar ni mobilen under ridturen?
 
Postat av: Lisa

När det är varmt i chapsen eller strumpan, annars i jackan :)

2013-05-08 @ 06:59:40
URL: http://aaasil.blogg.se
Postat av: Susanna

Jag har en "gammal" mobil så liten och smidig som jag förvarar i jackan och på sommaren byxfickan. Skulle aldrig rida ut utan mobil.

Svar: Smidigt :)
a s s l a t j e j e r n a

2013-05-08 @ 12:14:38
Postat av: Julia

Min iPhone får plats i alla mina ridbyxor! Så har tur :)

2013-05-09 @ 13:37:51
URL: http://ohjuliet.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: