Veckoschema

Asslatjejerna / 06 Maj, 2013 - 09:00 /

Denna veckan ligger tävlingen så tidigt som på torsdagen. Det är en regional som går av stapeln i "Norra-Hammar Taberg". Ja nu tänker ni säker - Vart fasen ligger det, för det tänkte jag med när jag hörde namnet haha... Men någonstans nära Jönköping, så dit ska vi nog hitta. 
 
Eftersom det nu är ca fyra dagar kvar tänkte jag visa lite hur jag på ett ungefär tänkt att rida fram tills dess.
 
Måndag - Dressyrpass i paddocken
Tisdag - Klättring + dressyr på fältet
Onsdag - Uteritt
 
Jag lägger upp det som så att han ska gå lugnt dagen innan, men ändå fått röra på sig och jag har fått känna igenom honom lite. Och han ska heller inte ha gått extremt hårt, alltså typ konditionspass och sådant två dagar innan. Det gör egentligen inte så himla mycket, men kan jag välja att inte lägga det där så gör jag gärna det. 
 
Hur gör ni innan tävling?
 
Jag vet själv bäst hur Villgott fungerar på tävlingsplats efter respektive veckoschema, och jag tycker verkligen jag har hittat rätt nu :)


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: