2 fina dressyrnissar

Asslatjejerna / 30 November, 2013 - 22:09 / Vardag

Idag har jag ridit Villgott och Dunört på våran programridning och jag lyckades komma tvåa med Villgott och trea med Dunört i Asslamästerskapen. Det var väldigt roligt för det var inte mina förväntningar när jag ridit klart mitt på Villgott.
 
Om vi börjar med honom då. Jag började rida fram med lite övergångar, bågar och andra sysselsättningar innan jag gick in på banan. Där blev han något loj men jag får fuska lite genom att rida med lite mer energi uppåt. Dessutom hjälper det mycket för mig som studsar som en galning på ryggen haha. Det var det jag trodde skulle dra ner mest, men jag fick många 8:or där så det visade sig att det kanske inte var så farligt. I galoppen var han jämn, rund och fin och var allmänt härlig att sitta på. Trodde dock att vår mellangalopp skulle ge lite mer poäng, men det är bara att utmana sig ännu mer nästa gång!
 
I LA:n red jag på han något mer framåt och såg till att hela tiden ha honom fram för skänkeln. Det hjälpte faktiskt och han var mer lyhörd på banan. Dessutom kändes det som om han hade lite mer framåtbjudning självmant. De olika delarna satte vi bra men gjorde någon miss i högerfattningarna. Det var bara att rätta snabbt och fortsätta!
 
I LB:1 red jag på något på 71% och i LA:n något på 68%.
 
Sedan var det dags för Dunört och hon var lite på latsidan när jag hoppade upp, kanske dock förståeligt när hon gått några program innan. Jag ville få upp henne mer på bakbenen och en ärlig bjudning framåt. Hon blev lite kinkig på framridningen men vi löste det rätt bra ihop. Hon tyckte det var riktigt tufft med den förvända galoppen så jag fick driva som sjutton in i det sista haha. Dessutom satte vi de små volterna i galopp som jag tyckte var svåra. Men lilla drottningen var väldigt fin att både sitta på och kolla på idag, tror jag 
 
 
Vi skramlade också ihop något på 71% vilket jag är himla nöjd med eftersom det var våran första start ihop någonsin. Hoppas givetvis på att det blir fler framöver för hon var verkligen något extra att sitta på
 
Bjuder på några underbara bilder från dagen tagna av Mattias Malmgren, i väntan på mina... Våra ursnygga ridskoleponnyer med grymt duktiga lektionsryttare! Åh vad stolt man blir!
Postat av: Emilia

Bra jobbat! Jättefin blogg ni har och så söta hästar, rider själv också :) kolla gärna in min blogg, kram

2013-11-30 @ 22:28:36
URL: http://millia.blogg.se
Postat av: Nöjd tittare

Jag var hos er och kollade igår och var otroligt imponerad av ert prydliga och mogna sätt att visa upp hästarna.

Riktigt nöjda ska ni vara båda två!

2013-12-01 @ 12:08:22


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: