5/5 stjärnor

Asslatjejerna / 04 November, 2013 - 21:16 / Vardag

Riktigt nöjd över kvällens hoppass som avklarades på Villgott. Han har fått en betydligt bättre galopp och det kände jag redan de första stegen. Snacka om skillnad. För övrigt så var han lyhörd men i det lite pigg. Men det tycker jag är alldeles perfekt. 
 
Vi fortsatte med gymnastiken idag. Studs på ena långsidan och en parallelloxer på andra sidan med galoppbom både innan och efter. Dessa övningar hjälpte både häst och ryttare otroligt mycket. Krävdes mycket fokus, att göra rätt helt enkelt! Annars blev det lätt små (läs stora för oss) fel.
 
Han verkar också släppa mer och mer i vänster sida och jag tror inte alls det dröjer lång tid tills han är lika liksidig som innan vilan. Min fina pojke!
 
Emilia och Chappe får stå för bild


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: