Bekanta citat

Asslatjejerna / 25 November, 2013 - 09:00 / Vardag

Under åren på stall Assla har både jag och Felicia hört en hel del citat att sträva efter och nu har jag klottrat ned några jag kom på just för stunden!
 
Över, under eller igenom - Så lyder konceptet när ponnyn eller hästen man sitter på inte får vägra på ett hinder. Mot alla odds så ska man ta sig över det och man ger inte upp försän man är på andra sidan helt enkelt.
 
Genvägar är senvägar - Åsas specialitet som betyder att genvägar inte alltid är den snabbaste vägen. Ofta vill man ta det vilket resulterar i att planen går snett eller ett längre arbete än planerat.
Ett typiskt exempel var när jag skulle ta in hästarna. Vi sätter alltid upp en tråd för att hindra hästarna för att springa helt fritt och som leder allihopa rakt in i stallet. En dag tänkte jag strunta i tråden och tänkte - nu är ju hästarna vana, dom springer nog rakt in. Jag ångrade mig dock i sista sekunden och insåg att följderna nog inte skulle bli så bra om dom trots allt skulle springa.
 
Gör om gör rätt - Det kan likväl vara en bana man hoppat men som man kunde hoppat bättre eller en fattning som kunde gjorts mer korrekt. Det betyder egentligen att man ska tänka lite själv, göra om vad som gick fel och då göra rätt.
 
Åsa på fina Biffen


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: