Ny ponny och nya mål

Asslatjejerna / 01 November, 2013 - 19:00 / Vardag

Som ni kanske märkt genom mina inlägg och ridpass så har jag suttit upp på Embla ett par gånger mer än vanligt. Detta för att det är tanken att hon ska bli mitt nya projekt och jag ska ta mig an henne till iallafall början av 2014. Jag har resonerat som så att Embla är en ponny med en jäkla kapacitet, men samtidigt är det också ett ganska hårt jobb för att komma dit man vill. Då i vinter när det inte är så mycket tävlingar så tycker jag att det är en perfekt tid för hårdträning. Då räknar jag med att vi är i fas för att börja tävla ordentligt fram på våren.
 
Eftersom hon just innan dessa ridpass nästan bara gått med på nybörjarlektionen och enstaka andra så är hon inte fullt igång. Därför tar jag det lite lugnt nu i början och kräver lite lagom mycket. Inte ett ridpass på flera timmar om ni förstår. Hon behöver också bli lite allmänt stadigare, så fokuset just nu ligger på att galoppera och skritta henne mer utomhus. Det kommer resultera i en bättre varierad galopp samt en lite mindre rund ponny, hoppas jag haha!
 
Embla blir ju 6 år nästa år och får alltså kvalas in till avd A. Det är två eller tre felfria rundor som krävs för att hon ska få starta de rundor med omhoppning. Meningen är att både jag och hon ska få komma ut och känna på den biten då jag i stort sett tävlat avd B hela min karriär. Därför ska det bli lite extra kul att få jaga placeringar och klättra i klasserna med den här damen. För komma långt, det är jag säker på att Embla kommer göra, oavsett om det är med någon här på stall Assla eller hos någon annan duktig tävlingsryttare!
 
Tror ni att detta kommer bli bra? 
 
Embla och duktiga Emilia!
Postat av: malin

så fin bild! :)

2013-11-01 @ 19:29:09
URL: http://malintorstensson.blogg.se
Postat av: Carruuu

låter ju bra i alla fall :-)

2013-11-01 @ 19:44:23
URL: http://carruuu.nu/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: