Slutade hos veterinären

Asslatjejerna / 07 November, 2013 - 16:41 / Vardag

Jag vet att det är flera här inne som undrar, nästan lika mycket som jag, vad som hände med Amis igår.
Jag kom hem från skolan och mötte mamma i porten då hon sa att Amis hade spytt en eller två gånger då på morgonen. Inget konstigt tyckte jag då det faktiskt är normalt för hundar då och då kräkas då de ätit något olämpligt eller så. Mamma frågade om jag ärligt glömt att ge henne kvällsmat, men jag lovade att det hade jag inte. Senare på eftermiddagen spydde hon dock igen och då var det den sena lunchen som kom upp. Jag suckade mest för det är så jäkla jobbigt att torka och sedan tvätta all tvätt haha.
 
Men hon fortsatte spy. Regelbundet. Mellan en till två timmar kunde det gå innan hon stod och hulkade än en gång och vid det laget började jag bli ordentligt orolig. Jag pratade med mamma men vi kunde inte göra så mycket för stunden utan kunde mest vara oroliga. Och så fortsatte det. Jag gick de vanliga promenader och hon gjorde vad hon skulle, men hon var inte sig själv. Hon var tystlåten, hängig och inte alls lika glad.
 
Vid tolv tiden på kvällen, efter 11 spyor ringde jag mamma i panik igen, men hon hade ju stängt av mobilen då hon jobbade natten på sitt jobb. Vid det laget kändes det som jag skulle bryta ihop för jag var så himla trött och jag visste verkligen inte vad jag kunde göra som hjälpte Amis. Efter en halvtimma gången och en spya till så ringde jag regionssjukhuset i Stockholm eftersom de är det enda sjukhus med en växel öppnad på natten. Vad jag kunde hitta då iallafall. Hon bad mig ta tempen och komma in på morgonen om hon inte hade feber just då.
 
Så det gjorde jag. Tog tempen, som var helt bra, kokade potatis 01:00 på natten som hunden inte ville äta. Gick ut en promenad till för lite frisk luft innan jag insåg efter ännu en spya, att det kanske var bäst att gå och lägga sig. Jag i mitt rum och Amis som valt att sova någon annan stans. (Vilket hon aldrig brukar. Är alltid som en svans efter mig) Tillslut kom hon och kurade ihop sig mellan mina ben och någon gång där tidigt på natten vaknade jag igen över att hon kräktes i min säng. Två gånger. Då fick jag flytta ut och sova i soffan och då vaknade jag bara till ett par gånger till under natten när jag hörde henne göra samma procedur. När det var morgon och mamma kom hem låg det högar överallt. I sängar, på mattor och på golvet. Det stank i hela lägenheten och Amis var fortfarande hängig. Då ringde vi vet igen som rekomenderade att vi skulle komma in till Skara direkt. 
 
Väl där så röntgades hon men utan resultat. Amis var loj och satt mest där. Hennes vanliga jag hade varit nyfiket och skulle haft svårt att hålla sig i skinnet genom att gny och dra lite i kopplet. Så hon fick därför vara kvar över natten för en kontraströntgen, Idag trodde jag att vi skulle få ta hem henne men hon var fortfarande såpass dålig att dom ville ha kvar uppsikten över henne. Imorgon hoppas jag att min lilla tjej får komma hem igen. ♥
 
 
Postat av: Mathias&Rebecca

Usch, det låter ju inget kul! Men gud vilka fina bilder på hunden! :) Ha en underbar kväll! :)

2013-11-07 @ 16:43:55
URL: http://twoplusone.se
Postat av: Alexandra

Hoppas att hon är bra imorgon

2013-11-07 @ 18:42:59
URL: http://hellbergalexandra.blogg.se
Postat av: Sofie - Up close with big cats

nejmen fy va tråkigt :( jag hoppas hon mår bättre nu! jättefin är hon iaf :) och fina bilder :)

2013-11-07 @ 21:02:25
URL: http://www.highvoltage.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: