Amazing pass

Asslatjejerna / 10 Oktober, 2013 - 08:00 / Vardag

Dressyrlektionen fick bli på Danny och jag är så sjukt nöjd. Fick en sådan otrolig känsla på varje moment och vill rida storhäst typ 24 timmar om dygnet nu... Ungefär.
 
Vi började med att trava fram dom på eget bevåg där jag jobbade mycket tempoväxlingar och böjde och ställde honom. Han kändes trevlig från start men vill gärna släppa bettet och bli lite kinkig när jag sätter honom på plats. Då gäller det för mig att verkligen driva fram till en mjuk och avslappnad hand så att hästen blir därefter.
 
Efter lite jobb på volterna började vi rida öppna längs långsidorna. Jag fick många småtips som gjorde att Danny lyssnade och gick jättefint. Jag kände de första gångerna att det saknades lite energi och korrigerade det sedan med att rida på han lite lätt framåt men samtidigt fånga upp i handen och på så sätt aktivera bakkärran. Detta gjorde vi även i galopp och han var otroligt rund och bärig. I höger är det något jobbigare och för övrigt har pojken lite dåligt flås. Så framöver blir det ännu mer träning!
 
Eftersom de jobbat på så bra var det verkligen värda en avtravning där vi lade ner dom i formen och lät dom stretcha ut. Danny fick trava på i ett lite friskare tempo samtidigt som jag ställde han åt båda hållen och han fick ett otroligt swung i steget som jag typ bara trodde var möjligt på Hyenan haha... Nej men tyyp...
 
Postat av: - S C H N A I L G U L L -

sv; Tack så otroligt mycket, och detsamma! Alla era hästar är så sjukt fina!!

2013-10-10 @ 08:57:34
URL: http://schnailgull.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: