Dagens resultat

Asslatjejerna / 30 Oktober, 2013 - 23:27 / Vardag

Kvällstävling på Grevagården var det som gällde idag. Eftersom det bara var en pay and jump så gick det hela ganska fort. När vi kom dit gick jag banan, gjorde ordning Villgott och tog ut honom innan jag direkt började rida fram. Hoppade några språng och checkade gasen innan jag gick in och hoppade min 80 runda. Han blev spänd som vanligt när han lämnades ensam i ridhuset och låtsades vara lite rädd för ett par sockerbitar och annat smått han kunde hitta. Sedan var det visst inte så farligt utan mest roligt för han var pigg och uppe på tårna när det var dags att hoppa.
 
När vi skulle hoppa 90 cm visste han vad som gällde och låg på lite väl mycket mot första hindret. Han ville ju så gärna, men det blev lite fel då han ville ta saken i egna händer men samtidigt inte visste om han skulle lägga in ett galoppsprång eller hoppa av. Det resulterade i att det blev lite tokigt. Jag tyckte gott att det var lite rätt åt honom för restrerande av banan så lyssnade han på mig och hoppade ordentligt samt var rädd om sig.
 
Det syntes säkert inte utåt sett men han var svår att påverka mot hindren idag. På de flesta hindren hade han ett sådant jäkla hindersug. Men nu börjar han tycka det är roligt igen och då gör det inte så mycket med lite knäppa språng hit och dit!
 
Postat av: milina.blogg.se

Fina bilder :)

2013-10-31 @ 00:10:35
URL: http://milina.blogg.se/
Postat av: MATILDA

så fin häst=)

2013-10-31 @ 08:42:28
URL: http://matildays.forme.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: