Dubbellektion

Asslatjejerna / 08 Oktober, 2013 - 07:00 / Vardag

Igår hoppade jag ju som sagt Danny och det var verkligen något nytt. Eller nytt ska jag väl inte säga men det är annorlunda att sitta på stor häst för mig. Inte minst för sprången som blir större och kräver mer följsamhet av mig som ryttare. Just den biten behöver jag stärka lite. Att kunna känna att jag inte faller fram så utan jag verkligen är stadig nog att sitta emot.
 
I det stora hela får jag väl vara nöjd över vårt första hoppass ihop. Jag lyckades ju iallafall sitta kvar i sadeln och klarade mig igenom banan  Nä men ska börja ge mig en klapp på axeln istället för att se så fruktansvärt mycket fel i det jag gör. Efter tio års nötande på hästryggen borde jag ju inte vara fullständigt kass... Hehe...
 

Innan detta passet red jag för omväxlingens skull Biffen på en lektion. Jag har bara skrittat på honom lite innan men hade ändå fått en uppfattning av honom som stämde rätt bra överens med verkligheten. Vi jobbade mycket volter med hästarna, att dom skulle ridas utifrån och in och inte svaja åt något håll i dom. Detta gjorde vi i trav och galopp vilket gjorde Biffen väldigt mycket mjukare och trevligare ju längre in i passet vi kom. Han är ju inte fullt igångsatt så han tyckte allt det var lite tufft men jag är faktiskt mycket nöjd över det vi åstadkom under gårdagen!
 
Från ett pass häromdagen


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: