En härlig nystart

Asslatjejerna / 14 Oktober, 2013 - 23:50 / Vardag

Tidigare i eftermiddags tog jag ut Ettan på banan för första gången på ett bra tag. Hon har ju inte varit 100% fräsch och då har jag låtit henne vila istället. Idag efter ett par veckor såg hon betydligt fräschare ut. Hon hade framåtbjudning och verkade inte tycka det var obehagligt. Trots det kan jag inte låta bli att tycka att det fortfarande sitter kvar litegrann i ena varvet. Det syns främst i traven för i galoppen ser hon endast stel ut, om ens det...
 
Åh blir galen på alla dessa "osynliga" hältor. Jobbas från marken ska hon iallafall även om det innebär att vi får hålla oss ifrån tufft arbete på volterna!
 
Det jag gjorde var att flexa henne, vilket innebär att hon ska i en minimal cirkel vända runt genom att hela tiden flytta bakbenet under sig. På detta sättet blir dom snabbt lösgjorda och mjuka. Jag longerade henne med pisken och visade att inte det var något farligt, vilket hon accepterade ganska fort. La även in lite galopp för jag vill att hon skall kunna göra en övergång direkt på kommando. Det är på gång men det dröjer nog ett litet tag innan hon orkar samla ihop sig och inte rusa i kurvorna så gruset skvätter haha!
 
Postat av: Linn

Allt bra med er? :D

2013-10-15 @ 06:49:14
URL: http://linnhagstedt.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: