Min rygg kommer gå av

Asslatjejerna / 05 Oktober, 2013 - 13:01 / Vardag

Bönar och ber om att ni kanske har ett litet tips på mitt problem. Jag vet egentligen inte när det kommer och heller inte varför. Men jag vill veta vad jag ska göra åt det när det väl dyker upp 
 
Det är som så att jag har sjukt ont nere i ländryggen och uppåt som oftast kommer ett par timmar efter att jag ridit. Eller om jag har ridit och sedan sitter still och ska resa mig. Då kommer smärtan i det läget när man ska ändra från böjd rygg till svank eller tvärtom. Man kan inte ställa sig upp rakt igen för då viker sig hela kroppen.
 
Igår var det värre än värst och jag kunde inte ens sopa stallgolvet som var min sista stallsyssla. Det enklaste på hela listan. Jag gjorde det ju såklart endå, men illamåendet sköljde över mig och jag var nära på att bryta ihop vilken sekund som helst. 
Senare på kvällen kände jag inte av det så mycket då jag var ute på en lång promenad med hunden. Nu på morgonen är det dock tillbaka och jag kommer förmodligen ha så här ont tills jag väljer att röra på mig ordentligt. Då försvinner det en stund (Ja såklart för att sedan återkomma)
 
Någon bloggläsare som har samma problem och vet vad det är för något? Vill inte klaga o grina utan vill bara att det ska försvinna så jag kan vara gladis igen.
 
 
Postat av: bbecka

sv: det var väldigt mycket raser! :D

2013-10-05 @ 13:16:43
URL: http://byrrebecka.blogg.se
Postat av: Annika

SV: tack :D

2013-10-05 @ 13:29:06
URL: http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. ja jättemysigt!

2013-10-05 @ 14:05:46
URL: http://oliiviiagustavsson.se
Postat av: elinor

Kan känna så ibland, att de liksom skär i ländryggen. Jag brukar gå och träna på en vibrationsmaskin eller sk powerplate. Jätteskönt för ländryggen, når ned med handflatorna i golvet efter och nypet i ländryggen försvinner. Det är även en höjdare för spända "data-axlar"

Svar: Tack för tipset! Skulle jag dock aldrig klara ;)
- Asslatjejerna

2013-10-05 @ 14:18:57
Postat av: Sandra

Jag tror det är en spänning eller låsning! Prova att stretcha ut ryggen eller länden eller att gå till en sjukgymnast, naprapat eller massör och få ryggen genomkollad. Det kan också vara sätesmusklerna som är spända. Prova stretcha dem! För att förebygga problem med rygg och länd är det viktigt att ha en stark bål. Starkar core muskler är viktigt att ha!

2013-10-05 @ 16:29:31
URL: http://halsoboost.webblogg.se
Postat av: Susanna

Mina smärtproblem började med ryggen för över 6 år sedan. Sjukgymnastik och stretching är det jag började med för att få ländryggen lite bättre. Stretchingen märker jag direkt om jag skippat en dag. Massage har hjälpt även ryggen. Sök hjälp med träning, på typ life club eller hos sjukgymnast. Annars finns massage som hjälper mig eller naprapat som hjälper andra =)

Svar: Tack för tipsen Susanna!
- Asslatjejerna

2013-10-05 @ 19:00:40


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: