Ridning på storhästarna

Asslatjejerna / 04 Oktober, 2013 - 23:21 / Vardag

Idag satt jag upp på Dunört när jag kom till stallet. Hon skulle bara få röra på sig lite grann så jag red i kanske 25 minuter. Hon var dock väldigt rolig att jobba med den stunden. Egentligen var hon stel och osmidig men det känns som att jag fortfarande vet hur hon ska ridas så jag löser det väldigt fort. Och lite instruktioner från när Åsa tränade oss sitter allt kvar! Hur som helst tror jag även hon tyckte passet var roligt.
 
Efter det var det Dannys tur att gå på banan. Jobbade mycket tempoväxlingar i alla gångarter samt jobbade med ställningen, fokus på att hela tiden hålla honom sysselsätt helt enkelt. Han känns lite låst ibland men då är det bara att jobba med lösgörande övningar så att han mjuknar. Det är framför allt när jag ställer om honom som jag känner att han inte är helt eftergiven och vill följa med. Men det klart, allt kan ju inte ske på 45 min utan han får successivt ge med sig. Annars tyckte jag att han var väldigt snäll, pigg och lyhörd! 
 
 
 
Bjuder på två, hrm, fina från dagen. Cajsa var med under hela kvällen och hjälpte mig med alla stallsysslor. Tror ni jag har hunnit lära henne allt jag kan ännu 
Postat av: Felicia

Sv: ja det var det väl själv? :)

2013-10-04 @ 23:53:19
URL: http://Feliciaholmgren.blogg.se
Postat av: Felicia

Sv: okej ;)

2013-10-05 @ 00:06:02
URL: http://Feliciaholmgren.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: