Sätter stopp direkt

Asslatjejerna / 21 Oktober, 2013 - 09:00 / Vardag

På vår ridskola är vi måna om att varje individ ska få den hjälp och undervisning som dom vill och behöver ha. Därför värderar vi era tankar och åsikter om hur vi kan bli en ännu bättre ridskola väldigt högt. 

 

Häromdagen inträffade en incident som blev väldigt uppförstorad och gjorde det obekvämt för de mindre barnen som var med. En förälder från läktaren hade väldigt starka åsikter om vad som hände på lektionen och skällde ut vår ridlärare mitt i ridhuset inför alla andra barn och föräldrar. Ridläraren tog först väldigt illa vid sig och även en del barn började undra vad som pågick. Detta sätt att framföra sin åsikt på är enligt oss inte okej. Då går det mycket bättre att gå en bit bort och diskutera som vuxna människor. 

 

Inte heller skitsnack på vår läktare får förekomma. Där sitter man snällt och håller fula ord inom sig. Det finns de i omgivningen som har ett barn på lektionen eller inte tycker alls som du. En klok människa sa en gång "Om du är missnöjd, prata med oss. Om du är nöjd, prata med dina vänner!"

 


Jag blev så otroligt paff över alla dessa skrämmande ord som kom över oss. Om vår duktiga ridlärare och våra genomsnälla hästar. Jag ville hoppa av min häst, springa fram och ge ridläraren en kram samtidigt som jag skriker i ren frustration "Du är fortfarande världens bästa ridlärare!!". För att se en så omtyckt person, som värnar om andra något så otroligt, få dessa hårda ord uppkastade i ansiktet, det gjorde ont i en. 

 

Postat av: Carruuu

svar: lust o göra bloglovinbyte? :D
underbar häst!

2013-10-21 @ 09:29:58
URL: http://carruuu.nu/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: