Välkomnade mjölksyran

Asslatjejerna / 01 Oktober, 2013 - 09:00 / Vardag

Igår hoppade vi som sagt studs på lektionen och det blev med fem stycken kryss. Det var en riktigt teknikövning som ledde hästarna till självtänkande. Det är även otroligt bra styrke och balans träning - för både häst och ryttare.
 
Värmde upp gjorde vi med klassikern slalom mellan koner. Blev lite väl vida bågar i början för min del och Villgott flöt ut lite, men när han mjuknat så kunde jag rama in honom och rida mycket finare vägar. När det var klart kom vi ganska direkt på studsen i och med att det är en ganska krävande övning och då inte bör göras allt för mycket. 
 
Eftersom alla vi tre är på gränsen för stora för våra ponnyer är det extra viktigt att vi tänker på anridning och position över hindret, så medan hästarna fick lära sig att sköta sig själva så fick vi vara i fokus. Jag tyckte det gick bra. Vi jobbade på att sitta upprätt, trampa ner hälen, vrida ut tån och hålla in armbågarna. Jag fick några aha-upplevelser och då är man mer än nöjd. Villgott också tror jag då han verkligen fick bromsa upp och hoppa på styrka.
 
När vi skrittat av och stretchat hästarna kom vi på att vi kunde göra en utav utmaningarna. Så det var bara av med utrustningen och upp igen på världens bästa assla-ponnyer 
 
Postat av: Ida

Åh vilken mysig bild :)

2013-10-01 @ 09:26:39
URL: http://idawoxlin.horseworld.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: