4 timmars stall...

Asslatjejerna / 27 September, 2013 - 22:40 / Vardag

...Och tre hästar ridna. Får väl vara helt okej nöjd med tanke på att det var ganska långa minutrar på hästryggen och jag hade ett stallpass på nacken.
 
Jag började med att rida ut Villgott i sällskap av Emilia och Winston. Vi värmde upp i lite skritt och trav innan vi galopperade dom länge. Vi jobbade i kort galopp en bra stund och sedan fick dom skritta en stund innan vi på slutet av rundan lät dom galoppera på ordentligt framåt. 
Villgott kändes väldigt fin och inte fullt så tittig. Några saker var ju farliga men en klar förbättring för att vara Villgott. Lyssnade bra på mig gjorde han också och sänkte nacken jättenöjt och avslappnat i slutet. Himla mysig tur!
 
Sedan var det, hör och häpna, Emblas tur. Henne har jag inte ridit på riktigt länge men hon kan behöva ridas igenom lite ibland. Hon är ju en av våra stadigaste nybörjarponnyer och går oftast som det också. Så att få stretcha ut och mjuka upp hela kroppen var nog inte helt fel kände jag. 
Sammanfattningsvis var Embla envis och tyckte mest detta var otroligt onödigt. Men jag var noga med att vara mjuk och bestämd, att kräva av henne försiktigt i och med att hon inte är så stark eller bärig. Så småningom började hon slappna av och försökte verkligen med det jag bad henne om. Fick en riktigt trevlig känsla i traven ibland så den får jag komma ihåg!
 
Sist ut var Danny när jag inte hade så mycket tid över. Fick bli en kort runda i skogen och han var hur stadig som helst. Kan nog få diplom för världens mest bekväma galopp också. Pigg och glad var han men samtidigt lyhörd. Precis så som jag vill ha det! 
 
Något år gammal bild på lurvas
Postat av: Ellinor

SV: hahhha finns faktiskt lite kvar utav den x)

2013-09-27 @ 22:50:51
URL: http://ellinorsollander.blogg.se/
Postat av: Anita

söt bild :D

2013-09-28 @ 06:59:45
URL: http://siliiins.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: