Dagens fråga?

Asslatjejerna / 26 September, 2013 - 14:08 / Vardag

Det finns ju en helt otrolig mängd olika häst/ponny raser och alla har ju sin charm. En del raser lämpar sig mest för hoppning en del dressyr och en del kanske körning eller annat. Några raser är bra på de flesta grenar och utbildar man sin ponny själv har man ju såklart större möjlighter att utbilda den till det man vill att den ska vara bra på.
 
Jag har ingen så där direkt favorit ras eftersom "Lövvi" är ju min favorit just nu och hon är ju ridponny vilket innebär en "blandras". Jag kan däremot rekomendera dig som är ute efter ponny att hitta en med samma pappa, "Power Boy", efterson jag känner till många ponnyer efter den hingsten som presterar fantastiskt bra på tävlingsbaorna runt om.
 
Om jag däremot måste välja en ras så får det nog bli Welsh eftersom vi har inte mindre än 5 goa Welshar i stallasslas ägo, två av dem är ju aktiva på tävlingsbanorna just nu och två av dem är ju dessutom stallasslas egna uppfödningar.
 
 
NU TILL FRÅGAN Vilken är DIN favorit ras?
 
 
Här får ni bilder av våra fina welshar
 
 
Postat av: Johanna

Jag har ingen direkt favoritras jag heller, men jag rider ganska mycket på fjordingar. :)

2013-09-26 @ 14:39:35
URL: http://horsesinmind.blogg.se
Postat av: Susanna

Min favorithäst (som tyvärr inte lever längre) var New Forest och har nog under alla mina hästår gillat den rasen lite extra.

2013-09-26 @ 16:08:41
URL: http://hallekismusikkar.com


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: