Sto eller hingst? Mamma eller pappa?

Asslatjejerna / 28 September, 2013 - 09:00 / Vardag

Något som fångat min uppmärksamhet den senaste tiden är det här med att ha en tvekönad häst. Vad det egentligen innebär och hur hästen faktiskt uppför sig...
 
En tvekönad häst är, vad jag nu lärt mig, en häst med könsorgan från både hingst och sto. En lätt förklaring (Skriven utav Mia Kristoffersson)  "Hen har ett penisliknande organ ibak där vaginan vanligtvis sitter fast längre ner. Hen har vad som liknar en livmoder fast utan äggstockar. Hen har ett ljuver." Som jag även uppfattat det som så kan det här skifta från individ till individ.
 
Jag frustar av skratt men tycker nästan det är lite häftigt också. Vet ni någon som äger en häst utav två kön? 
 


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: