LB+5 & LA

Asslatjejerna / 07 September, 2013 - 18:00 / Vardag

Dagens första innomhustävling är avklarad och det med blandade resultat. Först och främst får jag gratulera Emilia till hennes andra kvalrunda i LB 
 
Villgott startade med en LB+5 och kändes fin på framhoppningen. Väl inne på banan när dörrarna stängdes blev han lite nervös. Undrade varför han skulle bli lämnad ensam där inne med massa hinder. Ganska snart fick jag startsignal trots att det kvarstog några minuter, så jag han inte rida runt så mycket som jag önskat. Villgott sneglade ängsligt på många utav hindrena, men sen red vi mot första. Hävde oss över den och red upp mot tvåan, började få flyt och hoppade stort och fint över trean. Red en dålig väg mot nästa vilket tvingade Villgott att stanna upp lite, men stark som han är hoppar han iallafall. Resten gick okej. Fick ett stopp på vattenmatta, korrigerade honom och sedan hoppade han. - Puh förvirrande, sa han när vi gick ut.
 
Emellanåt fick han stå i transporten och käka lite. Jag hoppades på att han hade fått tänka tills nästa klass och oj vilken skillnad det var! Han förstod precis vad det handlade om andra gången vi gick in, och blev till och med lite stark i början. Han började leta hinder igen och klippte allt med enkelhet. Det var dock en ganska psykisk tuff bana så han blev lite trött in på kombinationen. Smidigt som han är skuttar han dock över ändå. Petade sista hindret som enda felet men är så nöjd!

Tror den första rundan gick som den gick för att han hoppat ute hela sommaren helt enkelt. Han blev lite paff och skärrad när det blev sådant plötsligt byte. Men sen så insåg han nog att - Just det, det här brukar jag vara bra på 
 
Imorse
 
Postat av: Anonym

Fina, duktiga Villgott :)

Svar: =D
- Asslatjejerna

2013-09-07 @ 18:20:28


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: